در روزهای ابتدایی شروع به ورزش کردن, عموم افراد بدلیل اینکه یک فعالیت ورزشی جدید را شروع کرده اند بسیار هیجان زده و پر انرژی می باشند به گونه ایکه حتی هدفهای خیلی بزرگ ورزشی برای خود تنظیم می کنند. اما با گذشت روزها بصورت پی در پی این هیجان و انگیزه جای خود را به تکرار و مانع تراشی می دهد.

بطوریکه با کوچکترین بهانه ای سریعا از فعالیت خود دست می کشید و خود را سرگرم برنامه ای دیگری می کنید. دعوت شدن به یک مهمانی و یا یک آسیب دیدگی کوچک و یا خواب نازنین صبحگاهی از جمله رایج ترین بهانه ها برای دست کشیدن از یک فعالیت ورزشی می باشد. لذا, داشتن پشتکار در انجام فعالیتهای ورزشی یکی از شروط اصلی دستیابی به موفقیت می باشد. دویدن نیز از این قاعده مستنی نمی باشد مخصوصا اینکه دویدن به صرف انرژی بیشتری نیز نیاز دارد.

در این بین روشهایی وجود دارد که می توانید در دراز مدت انگیزه و هیجان خود را جهت دستیابی به موفقیت حفظ کنید که در اینجا به چهار مورد از آنها اشاره می کنیم:

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل چگونه شروع به دویدن کنیم؟ بخش پنجم- تغذیه و آبرسانی در دویدن

1- اولین پیشنهاد این است به گروههای دونده مختلف بپیوندید و در مسابقات محلی و منطقه ای شرکت کنید. این کار باعث می شود تا از میزان پیشرفت خود مطلع شوید. همچنین حس رقابت و رفاقت با دیگران ممکن است باعث تحریک شما جهت تلاش بیشتر شود. برای پیوستن به این گروهها کافیست به سرای محله منطقه سکونت خود و یا سازمانهای تربیت بدنی شهر خود مراجعه کنید و از برنامه های آنها مطلع شوید.

2- گوش کردن به موسیقی دلخواه یکی دیگر از پیشنهاداتی است که می تواند باعث افزایش انرژی شما در زمان دویدن شود. البته نباید بطور پیوسته موسیقی گوش کرد, زیرا خود این مسئله خسته کننده است. بهتر است که در بعضی روزها از موسیقی در برنامه دویدن خود استفاده کنید.

3- سعی کنید مسیرهای متعددی را برای دویدن انتخاب کنید و یا اگر بروی تردمیل می دوید بهتر است تا از برنامه های متفاوتی استفاده کنید. این کار مانع از تکرار در شما در دراز مدت می شود.

جهت مشاهده کفش های اسپرت پیاده روی و رانینگ فروشگاه اینجا را کلیک نمائید.

4-  همانطور که می دانید امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی جهت اشتراک گذاری اطلاعات و تصاویر و علاقه مندیها بسیار متداول می باشد. در این بین شما می توانید تجربیات دویدن خود را با دوستان خود بعنوان مثال در اینستاگرام به اشتراک بگذراید. از این طریق شاید بتوانید به دیگران کمک کنید و یا انگیزه دهید که مانند شما شروع به دویدن و یا حداقل یک ورزش سبک بکنند. علاوه براین شاید نظرات سازنده ای در ارتباط با نحوه دویدن و یا معرفی مسیرهای جدید از دیگران بگیرید.

شروع یک فعالیت ورزشی بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است, اما حفظ آن بسیار مشکل و طاقت فرسا می باشد. از اینرو اگر علاقه دارید که همچنان مثل روز اول با انرژی و با انگیزه باشید باید به تمرینات خود تنوع دهید, در مسابقات محلی شرکت کنید و سعی کنید اطلاعات و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.  

تهیه کننده: فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت