در بخش دوم از انتخاب کفش فوتبال خوب,  به بررسی انتخاب کفش فوتبال براساس پست بازیکن در زمین فوتبال می پردازیم(جهت مطالعه بخش اول انتخاب کفش فوتبال لطفا اینجا را کلیک نمائید.).  

اینکه پست شما در زمین فوتبال چیست تا حدودی می تواند در انتخاب کفش فوتبال تاثیر داشته باشد. بعنوان مثال اگر مهاجم هستید و میل به گل زنی در شما بالا می باشد, بهتر است که از کفش های سبکتر استفاده نمائید, و یا اگر دروازه بان هستید بهتر است که از کفش فوتبال با میخ های تیغه ای و یا تعداد بیشتر میخ استفاده کنید. در ادامه به بررسی هر یک از کفش های مناسب برای پست های مختلف زمین فوتبال می پردازیم. لازم بذکر است که, پیش از موارد فوق, مهمترین فاکتور در زمان خرید کفش فوتبال, راحتی شما در حین بازی می باشد.

1- کفش فوتبال خوب برای مهاجمین: اگر پست بازی شما مهاجم می باشد, و اینکه مهمترین وظیفه شما ثبت گل و حرکات تند و انفجاری می باشد بهتر است که از کفش های فوتبال سبک استفاده کنید. همچنین کفش فوتبال برای مهاجمین بهتر است که سطح ضربه بیشتری (Strike Zone) بروی کفش داشته باشد تا مهاجم بتواند ضربات محکمتری با روی پا به توپ وارد نماید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش فوتبال- معیارهای تاثیر گذار در زمان خرید کفش فوتبال؟

کفش فوتبال برای مهاجمین

2- کفش فوتبال خوب برای هافبک ها: هافبک ها به این دلیل که در طی نود دقیقه فوتبال بطور پیوسته در جلو و عقب زمین در حال حرکت می باشند, لذا مهمترین فاکتور در زمان انتخاب کفش فوتبال برای این افراد راحتی کفش در طی 90 دقیقه می باشد. از اینرو, کفش فوتبال با زیره و کفی راحت بهترین انتخاب برای اینگونه از بازیکنان می باشد.

جهت مشاهده کفش های فوتبال فروشگاه برنا اسپرت لطفا اینجا را کلیک نمائید.

کفش فوتبال خوب برای هافبک

3- کفش فوتبال خوب برای مدافعین: برای مدافعین به این دلیل که در طی بازی چندین بار بروی توپ تکل می روند, استحکام زیره کفش فوتبال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. از اینرو, کفش فوتبال با استحکام بالا برای مدافعین بهترین انتخاب می باشد. همچنین با توجه به اینکه مهاجمین همیشه سعی در دریبل دادن مدافعین را دارند,  لذا مدافعین باید به سرعت بتوانند در روی زمین بازی تغییر جهت دهند. بنابراین, کفش فوتبال با چسبندگی عالی برای اینگونه از بازیکنان بسیار مناسب می باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کفش فوتبال- چگونه کفش فوتبال خوب براساس زمین فوتبال انتخاب کنیم؟

کفش فوتبال خوب برای مدافع

4- کفش فوتبال خوب برای دروازه بان ها: دروازه بانها بدلیل حرکات عرضی رو خط دروازه, به کفش فوتبال با چسبندگی عالی بروی زمین نیاز دارند. بهتر است که میخ های زیر اینگونه از کفش های فوتبال به شکل تیغه ای باشد تا مخروطی.

 کفش فوتبال خوب برای دروازه بان

تهیه کننده: گروه برنا اسپرت