یکی از مشکلات ناشی از زندگی های مدرن و امروزی, کم تحرکی و بروز مشکلات ناشی از آن, مانند کمر درد و زانو درد,  علاوه بر بر هم خوردن ترکیب بدن, می باشد. از آنجائیکه امروزه خانمها مانند بسیاری از آقایان تا دیر وقت مشغول کار , جهت انجام امور خانه و یا برای کسب در آمد می باشند, لذا فرصت کافی برای حضور در کلاس های ورزشی را ندارند. از اینرو, انجام فعالیتهای ورزشی, بمنظور داشتن اندام زیبا و همچنین پیشگیری از مشکلات فیزیکی در آینده, یکی از دغدغه های اصلی بانوان می باشد.

از جمله مشکلات رایج ناشی از عدم تحرک کافی در اینگونه از خانمها (خانمهای کم تحرک مانند خانم های خانه دار یا کارمند) می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- بروز دیسک کمر بواسطه ضعیف شدن عضلات فیله کمر و شکم. بدین جهت که با تضعیف عضلات, ستون فقرات توان تحمل وزن بالا تنه را به تنهایی نخواهد داشت.

2- بروز زانو دارد, مخصوصا آرتروز زانو بواسطه افزایش وزن و همچنین تضعیف عضلات ناحیه زانو. ضعف عضلات زانو بقدری می تواند مشکل ساز باشد که حتی در آینده راه رفتن شما را می تواند با مشکل مواجه سازد.

3- بروز مچ درد و انگشت درد مخصوصا برای خانمهایی که عادت زیادی به کار کردن با کامپیوتر و یا موبایل دارند.

4- تضعیف عضلات شانه و بازوها, که این مسئله باعث سختی در انجام فعالیتهای بالا سری و همچنین کاهش فرآیند اکسیژن رسانی به قلب می شود.


آشنایی با 6 کش بدنسازی پر کاربرد

آشنایی با نردبان چابکی و مزایای تمرین با آن


بروز هر یک از مشکلات فوق, علاوه بر هزینه های درمانی, باعث درد و انجام دشوار کارهای روزانه مانند راه رفتن, مشکل در نوشتن, بلند کردن اجسام و غیره می شود. در ادامه سعی داریم, به معرفی 4 تا از  بهترین و کاربردی ترین وسیله های ورزشی بپردازیم, که کار با آنها تا حد زیادی مانع از بروز مشکلات ذکر شده در بالا می شود. کار با تجهیزات فوق, که هم سبک و هم کم جا می باشند و به آسانی قابل حمل می باشند, تا حد زیادی می تواند به شما در انجام کارهای روزانه کمک نماید و باعث افزایش روحیه نشاط و شادابی شما شود. همچنین, اگر قصد حضور در کلاسهای ورزشی را دارید و هنوز این آمادگی را در خود نمی بینید, این وسایل شما را برای حضور در کلاسهای ورزشی مختلف آماده خواهند نمود. این 4 وسیله پرکاربرد شامل:

1- کش بدنسازی چهارجهته (بادی شیپر)

این کش, همانگونه که از نامش بر می آید شکل دهنده بدن می باشد و یکی از کش های بدنسازی پرکاربرد و مفید می باشد, که برای تقویت عضلات ناحیه شکم و فیله کمر بسیار موثر می باشد. کار با این کش, و انجام دو یا سه حرکت (به مدت 15 دقیقه) در روز با این کش باعث چربی سوزی عضلات ناحیه شکم و همچنین تقویت عضلات ناحیه فیله و شکم می شود. جهت آشنایی بیشتر با بادی شیپر و حرکاتی که ی توان با آن انجام داد لطفا اینجا را کلیک نمائید.

2- وزنه پا

اینگونه از وزنه پاها, که در وزنهای مختلفی موجود می باشند, برای تقویت عضلات ران پا و پشت ران پا بسیار مفید می باشد. ورزش با این وزنه پاها, و تقویت عضلات ناحیه ران پا باعث می شود تا فشار زیادی از رو زانوهای شما کاسته شود. کافیست این وزنه ها را دور پای خود ببندید و روزی دو یا سه حرکت پا را در سه ست دوازده تایی با آن در خانه انجام دهید تا علاوه بر فرم دهی ران پا ببینید چقدر باعث راحتی شما در زمان راه رفتن می شود. اگر تازه کار هستید به شما وزنه پا یک کیلویی توصیه می شود که جهت مشاهده قیمت و خرید آن لطفا اینجا را کلیک نمائید.

3- حلقه و فنر تقویت مچ دست

این وسیله با اینکه ابعاد کوچکی دارد, تا حد زیادی باعث تقویت عضلات اطراف مچ دست و انگشتان می شود. اگر زیاد اهل نوشتن, تایپ کردن و شستن ظرف هستید, این وسیله قویا به شما توصیه می شود. جهت آشنایی بیشتر با انواع مختلف حلقه و فنر تقویت مچ دست لطفا اینجا را کلیک نمائید.

4- دمبل

دمبل ابتدایی ترین و در عین حال اساسی ترین وسیله جهت تقویت عضلات می باشد. تمرین با دمبل جهت تقویت عضلات شانه و جلوبازو علاوه بر خوش فرمی بالا تنه, باعث تسهیل در انجام کارهای بالا تنه و افزایش اکسیژن رسانی به قلب و گردش خون می شود., که این مسئله باعث راحتی در زمان نفس کشیدن مخصوصا در زمان خواب می شود.

 

تهیه کننده: گروه برنا اسپرت