طناب زدن یک فعالیت هوازی می باشد که باعث هماهنگی و هارمونی بدن و یکی از ساده ترین و موثرترین فعالیتهای ورزشی برای کالری سوزی و کاهش وزن می باشد, بطوریکه طناب زدن برای مدت یک ساعت برای یک فرد 70 کیلویی حدود 750 کالری و برای یک فرد 84 کیلویی حدود 888 کالری می سوزاند.

طناب سرعتی- طناب کراس فیت

با توجه به اینکه طناب زدن فقط احتیاج به یک طناب و البته پشتکار شما را دارد, می توان گفت که یکی از ارزانترین و ساده ترین روشهای کاهش وزن و یا افزایش هارمونی و استقامت بدن می باشد. از اینرو امروزه طنابهای زیادی را با کیفیتها و قیمتهای گوناگون می توانید در فروشگاههای لوازم ورزشی پیدا کنید. در این بین یکی از سوالات مهمی که ذهن علاقه مندان به طناب زدن یا کسانیکه قصد دارند تا شروع به طناب زدن بکنند را مشغول کرده, این است که چه طنابی برای طناب زدن مناسب می باشد. طناب سنگین یا طناب سرعتی؟ در ادامه قصد داریم با توجه به تجربه تیم فروشگاه برنا اسپرت به معرفی مختصر و تفاوتهای هریک از این دو طناب بپردازیم, تا اگر قصد خرید یک طناب ورزشی را دارید بتوانید یک انتخاب مناسب و به صرفه را داشته باشید.

1- طناب زدن با طناب سرعتی

طناب سرعتی همانگونه که از نام آن بر می آید برای طناب زدن با سرعت زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. اینگونه از طنابها دارای وزن کمتری در مقایسه با طنابهای سنگین می باشند. طناب سرعتی از یک طناب با ضخامت کم, که معمولا امروزه از سیم روکش دار و یا سیم بکسل ساخته می شود,  و یک دسته سبک با قطر کم تشکیل شده است. نکته مهمی که در رابطه با این طنابهای وجود دارد اینست که نقطه اتصال طناب با دسته باید بسیار روان باشد و معمولا از بلبرینگ های متنوع جهت چرخش راحت طناب داخل دسته استفاده می شود. عموما طناب زدن با طنابهای سرعتی باعث افزایش هارمونی و هماهنگی بدن مخصوصا پاها می شود. این هماهنگی در افراد حرفه ای بقدری می شود که می توانند در هر بار پرش دوبار طناب را از زیر پای خود رد کنند که انجام اینکار با یک طناب سنگین مشکل می باشد.

بیشتر بخوانید: 4 دلیل مهم برای خرید مت یوگا

2- طناب زدن با طناب سنگین

طناب قدرتی

طنابهای سنگین دارای وزن بیشتری نسبت به سایر طنابهای ورزشی میباشند. وزن زیاد اینگونه از طنابها باعث می شود که کالری بیشتری در زمان طناب زدن مصرف شود. طناب زدن با طناب سنگین باعث بکارگیری عضلات بالاتنه در زمان طناب زدن می شود و اگر قصد دارید در زمان طناب زدن سرشانه های شما نیز تقویت شود طناب سنگین بهترین انتخاب برای شما می باشد. بعبارت دیگر طناب زدن با طناب سنگین برای مدت زمان بیشتر احتیاج به بالاتنه قوی تری دارد. البته اگر تازه کار هستید توصیه می شود که در ابتدا از طناب با وزن کمتر (البته نه خیلی سبک) استفاده کنید و در مراحل بعد از طناب سنگین تر استفاده کنید.

با توجه به مطالب ذکر شده, این نکته را می توان دریافت که عموما افرادی که خیلی خوب و روان طناب می زنند از طناب های سبک استفاده می کنند. سطح مهارت و توان این افراد بقدری بالاست که می توانند در هر بار پرش دو بار طناب را از زیر پای خود رد کنند. در پایان, از شما دعوت می کنیم تا جهت مشاهده انواع طنابهای فروشگاه برنا اسپرت اینجا را کلیک نمائید و همچنین با دنبال کردن ما در صفحه اینستاگرام می توانید از جدیدترین محصولات فروشگاه برنا اسپرت و فیلم های آموزشی مطلع شوید.

تهیه کننده: گروه برنا اسپرت (فروشگاه لوازم ورزشی)