بدون توجه به اینکه چه سن و سالی دارید و به چه شغل و یا رشته تحصیلی مشغول فعالیت می باشید, انجام فعالیت های ورزشی مستمر تا حد زیادی می تواند به شادابی و نشاط شما در کار و زندگی روزانه کمک نماید.

 اما متاسفانه این روزها, با توجه به مشغله فکری زیاد, مخصوصا شرایط بد اقتصادی کنونی, باعث شده تا ورزش کردن جزء اولویتهای آخر, مخصوصا در بزرگسالان, قرار بگیرد, که این مسئله می تواند باعث بروز مشکلات روحی و جسمانی بسیاری برای شما در آینده شود. بسیاری افراد زمانی بفکر ورزش کردن می افتند, که برگه چکاپ پزشکی خود را به پزشک نشان می دهند و متوجه می شوند که چربی بد آنها بالا می باشد و یا دچار آسیب های مفصلی بعلت کم تحرکی شده اند. لذا, بهتر است پیش از آنکه با چنین خبر شوکه کننده ای مواجه شوید به فکر ورزش کردن بیفتید. انجام فعالیتهای ورزشی مستمر, بعنوان مثال روزیی نیم تا یک ساعت پیاده روی تند و یا دویدن آرام, باعث بهبود گردش خون در بدن, تسهیل در نفس کشیدن, راحت خوابیدن, افزایش سلامت قلب و از همه مهمتر بهبود روحیه و شادابی شما می شود, که این مسئله باعث افزایش قدرت فکر و خلاقیت شما می شود.

حال که تصمیم به انجام فعالیتهای ورزشی را دارید, دو انتخاب پیش روی شما قرار دارد. اولی که ساده ترین و در دسترس ترین گزینه می باشد, حضور نیم تا یک ساعته در پارک و یا فضای سبز اطراف منزل خود می باشد که در این مکانها بلطف وجود دستگاههای بدنسازی مبتدی, هم می توانید تمرینات هوازی مانند پیاده روی و دویدن و یا طناب زدن را انجام دهید و هم می توانید تمرینات سبک بدنسازی را انجام دهید. گزینه دوم, ثبت نام در یکی از باشگاههای اطراف محل سکونت یا کار خود می باشد. این کلاسها می تواند, حضور در یک باشگاه بدنسازی و یا حضور در یک باشگاه رشته تخصصی مانند فوتبال, بدمینتون, پینگ پنگ و غیره باشد. حضور در هر یک از فعالیتهای فوق تا حد زیادی می تواند باعث بهبود سطح کیفی زندگی روزانه شما شود.

فارغ از اینکه تصمیم دارید در کدامیک از فعالیتهای ورزشی شرکت کنید, برای شروع به ورزش کردن به یک سری وسایل ورزشی ضروری نیاز دارید, تا بتوانید یک فعالیت ورزشی پر نشاط را تجربه کنید. در ادامه به معرفی 6 وسیله ورزشی مورد نیاز ورزشکاران تازه کار می پردازیم. لازم نیست که تمامی موارد فوق را برای ورزش کردن تهیه نمائید, و ممکن است که شما فقط به یک یا دو مورد از این وسایل نیاز داشته باشید. این وسایل عبارتند از:

1-کتونی و کفش ورزشی مناسب

اولین گزینه ای که در زمان ورزش کردن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد, انتخاب یک کفش ورزشی مناسب برای پیاده روی و یا دویدن می باشد. همانطور که می دانید, پا قلب دوم انسان نامیده می شود و از اینرو انتخاب یک کفش مناسب ورزشی تا حد زیادی به سلامت پای شما کمک می کند.  لازم نیست که حتما جدیدترین و گرانترین مدل کفش را برای ورزش کردن انتخاب کنید. اگر کفشی که انتخاب می کنید حداقل احتیاجات لازم را بتواند برآورده کند, یک کفش مناسب تلقی می شود. جهت مشاهده کفش های ورزشی فروشگاه برنا اسپرت لطفا اینجا را کلیک نمائید.


بیشتر بخوانید:

معیارهای تاثیرگذار در انتخاب کفش ورزشی مناسب

چگونه کفش (کتونی) پیاده روی خوب انتخاب کنیم؟


2-لباس ورزشی مناسب

برخورداری از یک لباس ورزشی سبک و مناسب, باعث راحتی انجام حرکات ورزشی بالاتنه و پایین تنه می شود. تهیه یک لباس ورزشی, باعث می شود تا روحیه ورزشکاری به خود بگیرید, بطوریکه می دانید کاری متفاوت از فعالیتهای کاری را انجام می دهید. بعضی از افراد خجالتی هستند و از تهیه لباس های با رنگ شاد خودداری می کنند. اما جالب است که بدانید رنگهای شاد تا حد زیادی باعث افزایش شادابی و اعتماد بنفس شما می شود. برای فصل پاییز و زمستان می توانید از یک ست گرمکن و شلوار استفاده کنید و در فصل بهار و تابستان می توانید از تیشرت فلامنت و شلوار و یا شورت ورزشی استفاده نمائید.

3- طناب ورزشی

یکی از بهترین حرکات ورزشی هوازی, بمنظور چربی سوزی و افزایش گردش خون و سلامت قلب طناب زدن می باشد. این وسیله ساده ورزشی یکی از پرکاربردترین و البته موثرترین وسایل ورزشی هوازی می باشد. جالب است بدانید که هر دقیقه طناب زدن باعث مصرف 9 تا 12 کیلوکالری انرژی در بدن می شود. جهت مشاهده طنابهای فروشگاه برنا اسپرت لطفا اینجا را کلیک نمائید.

4- کش بدنسازی

امروزه کش های بدنسازی متعددی از جمله کش های پیلاتس, کش های باشگاهی, بادی شپیر و غیره تولید می شوند. اینگونه از کش ها با توجه به نوع ورزشی که انجام می دهید, انتخاب می شوند. اما یکی از موثرترین و پرکاربرد ترین کش های ورزشی, کش بدنسازی باشگاهی یا دور جیم (Door Gym) می باشد که هم قابلیت استفاده در خانه و باشگاه و هم قابلیت استفاده در پارک و جنگل را دارند. اینگونه از کش ها برای تقویت عضلات بالاتنه و پایین تنه بسیار مفید می باشد و باعث تقویت این اندامها می شوند. تقویت عضلات بدن باعث تسهیل در نفس کشیدن و کاهش فشار از روی مفاصل می شود. جهت مشاهده کش های بدنسازی لطفا اینجا را کلیک نمائید.


بیشتر بخوانیم:

آشنایی با حلقه های لاغری و مزایای تمرین با آن

انواع تجهیزات تقویت مچ دست

آشنایی با 6 کش بدنسازی پر کاربرد


 

5-ساک ورزشی

 اگر قصد ثبت نام در یک باشگاه ورزشی را دارید, برای حمل تمام وسایل ورزشی که نیاز دارید، به یک کیف ورزشی احتیاج دارید, تا علاوه بر این که تمامی وسایل ورزشی تان را در آن قرار دهید، هنگام جابه‌جایی و پیدا کردن هر آن چه لازم دارید، دچار مشکل نشوید. جهت مشاهده ساک های ورزشی فروشگاه برنا اسپرت لطفا اینجا را کلیک نمائید.

6- بطری آب 

هنگام ورزش کردن به علت تعریق، بدن مایعات زیادی را از دست می‌دهد. برای تجدید آب از دست رفته و مصرف مکمل‌های پروتئینی، کربوهیدراتی و ویتامین بهتر است همیشه یک بطری ورزشی همراه داشته باشید. جهت مشاهده قمقمه ها و شیکرهای فروشگاه برنا اسپرت لطفا اینجا را کلیک نمائید.

تهیه کننده: گروه برنا اسپرت (فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت)